رویدادها آرشیو خبر ها
حادثه تلخِ ایست قلبی در یوونتوس تكرار نخواهد شد؛ «جریان زندگی در نبضِ بیانكونری»

حادثه تلخِ ایست قلبی در یوونتوس تكرار نخواهد شد؛ «جریان زندگی در نبضِ بیانكونری»

انتشار جدیدترین عكس‌های پوگبا، لیختشتینر و شماری دیگر از بازیكنان یوونتوس در مجهزترین كلینیك پزشكی تورینو، از اهمیت و لزوم پیشگیری از حوادث تلخ و ناگوار در میان بازیكنان این باشگاه می‌دهد.

 

 

در سال‌های اخیر میزان آسیب‌ها و مرگ بازیكنان در زمین بیشتر از همیشه دیده می‌شود. انجام تست‌های سنجش سلامت از فوتبالیست‌ها یكی از مهم‌ترین الزامات باشگاه‌ها برای تامین كیفی و كمی سلامت بازیكنان است. چنانچه قصور یا عدم انجام آزمایش‌های پیشرفته می‌تواند زمینه‌سازِ بروز پیامدهای ناگوار باشد.

 

 

باشگاه یوونتوس نیز با درك نیازمندی‌هایی چنین پر اهمیت، با وجود باقیماندن كمتر از یك ماه به اتمام رقابت‌های این فصل و با وجود احتمال نقل‌ و انتقال برخی از بازیكنان فعلی‌اش در ماه‌های آتی و در آستانه دیدارهای حساس پیش‌رو، طبق برنامه‌ای مدون و با هماهنگی كادر پزشكی باشگاه شامل (فابریتزیو تِنكُنه، لوكا اِستِفَنینی و استفَنُ گرانی) گروهی شش نفره از بازیكنان این تیم را در قالب اولین گروه راهی یكی از مجهزترین مراكز درمانی در تورینو كرد.

 

 

با گذشت حدود یك ماه از افتتاح و راه‌اندازی كلینیك پزشكی مجهز و اختصاصی «JMedical» در تورینو (23 مارس 2016) و بستن قرارداد میان باشگاه یوونتوس و این مركز تخصصی؛ نخستین گروه از بازیكنان یووه پیش از عزیمت به فلورانس برای انجام دیدار حساس این تیم مقابل فیورنتینا تست‌های پزشكی سالیانه بازیكنان یووه كلید خورد.

 

 

پاول پوگبا، استفن لیختشتینر، لئوناردُ بُنوچی، آندره‌آ بارتزالی، كوادوا آساموآ و امیل آئودِرُ (دروازه‌بان تیم primavera و گلر چهارم یووه در این فصل) نخستین گروه از بازیكنان یووه بودند كه تست‌های سالیانه سلامت این مركز روی آنان انجام شد.

 

 

علی‌رغم وجود برخی از دستگاه‌های پزشكی در درمانگاه اختصاصی یوونتوس در مركز تمرینی «وینُوُ (وینوو) »، این باشگاه به دلیل اهمیت سلامت بازیكنان از این پس كلیه اقدامات پزشكی مربوط به تیم (از جمله فیزیوتراپی، تشخیص دقیق مصدومیت‌ها، طب ورزشی، اقدامات فوق پیشرفته سرپایی و...) را به دست پزشكان زبده‌ی این مركز سپرده‌اند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: